12 Ekim 2009 Pazartesi

'yüreğine sağlık' güzellemesi...


sevgili sarya son yazdığım şiiri beğenmiş ama bunu 'yüreğine sağlık' cümlesiyle dile getirmek istememiş. geçen bir arkadaş 'yüreğine sağlık' güzellemesi yapmıştı yorumda ama yayınlamadım anlayışına sığınarak. neyin anlayışına anlatayım efendim...

yürek sağlığı bir kere şair kısmına gelmez. onlar sağlıksız, kanamalı ve huzursuz bir yürekle birlikte yaşamalı. sancının meyvesi şiirdir. sağlık istemezler yani, kalpte hissedilen, düşüncene yansıyan, çağrışımlara yol açan, yakaladığın her ne anlam ise onu sana armağan ederler.

şimdi şiir nasıl okunur, nasıl yazılır küstahlığına girmeyeceğim ama ben bir şiir okuduğumda düz cümlelerle anladığımı, hissettiğimi, çağrışımlarını ifade edemiyorum. o kalıba girerek konuşuyorum. yani şiirin konuşma ve ifade lisanı şiir yine. anlama eşiğimizi yansıtma ve kayıt altında tutma gibi bir derdimiz, zorunluluğumuz yok. şairlerin birçoğunda birbirlerine şiirlerinde yer verdiklerini görmüşsünüzdür. çünkü bu bir frekans.

yorumda okuduğum cümleyi ben de bir yerde okumuş gibiyim ama hatırlayamadım. sadece şiirin varlığına ve bitimsizliğine dair bir kaç cümle kurmak isterim. insan ruhu var oldukça şiir var olacak. madde var oldukça şiirin yıldızı hep parlak kalacak. somutu dengede tutacak ve besleyecek en değerli ses şiirdir.

ve şiir hiçbir zaman tüm anlamını açmaz okura. hatta şairine de açmaz. ruh varlıkla karşılaştıkça zaman içinde tanrı esintisi şiirini anlar ve belki yorumlar. şiir her zaman yarına yeni anlamlar taşır, kendi gizini korur.

bu noktada bir şiire yapılacak en sade yorum: 'tanrıya inanıyorum' dur.

d..f..

- yüreğimize sağlıkları gömelim lütfen :) -

4 yorum:

  1. Şiir yazmak başka birşeydir. Tanrının çok özel insanlara verdiği bir yetenektir.
    Tanrım bu özel insanları yarattığın için sana inanıyorum.

    YanıtlaSil
  2. şairin yüreği kanamalı belki acımalı ki acıtabilsin doğru diyorsunuz sayın şaire ancak okurda şairine kıyamıyor ..istiyor ki yürek hep sağlam kalsın yazdırsın..ne bilsin şiir yazamayan okur ,şairin yüreğinin nasıl durumlarda yazdırdığını :)...
    kusura bakmayınzı efenim..
    tekrar diyorum
    yüreğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. skydream, kuzum illa bildiğinizi okuyacaksınız ha :) bence bilmediklerinizi okuyun - böyle de bağlar diretirim hani :) -

    saçmaladığımı düşünen arkadaşa katılıp bir oy da ben veriyorum kendime - hah! saçmalığın daniskasıyım -

    YanıtlaSil
  4. elimde değil canım benim..bi ikona olduğumu iddia edebilirim ama neyin ikonası onu bilemiyorum :)...bir şükufeyim ben kendine gelemeyen...
    selamlar şaire hanım..

    YanıtlaSil