20 Mart 2011 Pazar

dünyanın uykusu deldi küpünü


gecenin bir vaktidir. dışarısı berbat, dünyanın özeti gibi.
sis, kirli hava, yağmaya üşenen yağmur, rüzgarlı sokaklar, izbe ve ıslak...

uyumakta çok güçlük çekiyorum. kendimi hain hissediyorum, vurdumduymaz, çok rahat, cehennem gibi zalim bir yüreğim olmalı.

birazdan uyuyacağım. mışıl mışıl. yatağım sıcacık, evim sıcacık. hiçbir eksiğim yok. hamdolsun.
bu kadar rahatlık içindeyken, insan ne yapar, uyumaktan başka?

başımı yastığa koyduğumda dev dalgalara kapılan insanların çığlığını duyuyorum. bir anne ve kızını birbirinden ayıran korkunç bir camın varlığını görüyorum. insanların yıkıntılar arasında umut aramaktan yılmış olduğunu görüyorum. yirmi bin insanın, bir anda aramızdan ayrılışını düşünüyorum. sesler ve görüntüler... tüm bunların üzerine nükleer santralin soğuduğunu, tehlikenin azaldığını duyunca sevinebiliyorum.

sonra, dünyanın başka bir yerinde, yapay ve sanal kamuoyuyla bir diktadörü tahtından indirmek için, başına örülen çorabı canlı canlı izliyorum. demokrasi diyorum içimden, ey tanrı gibi kullanılan şeytan! nasıl girdin dünyanın hayatına? ve sen özgürlükleri biçerken dişlilerinle senin için hala ölenler var! demokrasi, hiç eskimeyen yalan.

şimdi, şuanda, bir yerde bomba palıyor, bir yerde insanlar aç, bir yerde bir şehir can veriyor. ve ben, sıcak yatağıma girip mışıl mışıl uyuyacağım. Allahım, hamd olsun demeye utanıyorum.

bir söz bulayım teselli olsun. sarılıp uyuyayım.
" Onlardan yana üzülme. Kurdukları tuzaklardan ötürü de sıkıntıya düşme." Nahl 70
....

Gördüm, onları, gördüm,
Çatlak gözleri vardı
Kenevir sakalları
Geçtiler patikadan.

Canımı alıverdi içlerinden birisi
Ve şimdi benim canım tıpkı bir çan gibidir
Onun cebinde çalan.

Derimi alıverdi derken başka bir adam
-Kimseye duyurmayın-
Farkı yoktur derimin
Pörsümüş bir davuldan.

Bu kaskatı toprağa
İplerle bağladılar beni ayaklarımdan;
Bana bakın, bana bakın
Kelimeyim artık ben.
...
E.verhaeren - Deli Şarkısı


küpünü deldi, uykusu dünyanın

d..f..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder